VOEDING

VOEDING

Voeding is heel belangrijk. Als je voeding niet goed is kun je niet goed en optimaal trainen. Voor mensen die aan krachtsport doen betekent het dat je voldoende eiwitten, koolhydraten en goede vetten krijgt. Ook moet je aandacht besteden aan je voeding voor, na en...
PLAN JE TRAINING GOED IN

PLAN JE TRAINING GOED IN

Ga niet een jaar lang hard knallen, maar wissel het jaar af met intensievere perioden en minder intensievere perioden. Deel dus deze perioden in met een hogere en lager belasting. Het indelen van je perioden wordt ook wel ‘periodiseren’ genoemd.
VOLG NIET TE LANG HETZELFDE TRAININGSSCHEMA

VOLG NIET TE LANG HETZELFDE TRAININGSSCHEMA

Een trainingsschema is goed voor circa 6 á 10 weken. Daarna begint je lichaam eraan te wennen en train je niet meer effectief. Zorg ervoor dat je tijdig overstapt op een ander schema of dat je andere oefeningen doet. Ook is het goed om continue de volgorde van...
TRAIN MET EEN DOEL

TRAIN MET EEN DOEL

Zonder doel trainen is niet goed voor je motivatie. Bovendien kun je jezelf niet meten in hoeverre je nou vooruitgang hebt geboekt. Train voor een bepaald doel en werk hiernaar toe. Dit motiveert en stimuleert je veel beter!
FIXEER JE NIET OP JE FAVORIETE SPIERGROEPEN

FIXEER JE NIET OP JE FAVORIETE SPIERGROEPEN

Spieren die sterk zijn moet je niet meer gaan trainen dan al je andere spieren. Het is belangrijk om al je spieren goed te trainen en voldoende aandacht te geven. Juist spieren waar je sterker in bent hoeven in principe minder aandacht te krijgen.